Szkoły i uniwersytety
W Bramidan rozumiemy niepowtarzalne wyzwania stojące przed podmiotami z sektora publicznego i jesteśmy zaangażowani w dostarczanie dostosowanych do potrzeb rozwiązań w zakresie gospodarki odpadami.
Zapoznaj się z naszym kompleksowym pakietem rozwiązań zaprojektowanych z myślą o różnorodnych strumieniach odpadów napotykanych w działalności sektora publicznego i osiągnij swoje cele w zakresie gospodarowania odpadami.
Wyzwania
- Czas poświęcony na zarządzanie odpadami
- Ograniczona przestrzeń i przepełnione kontenery
- Trudności w zarządzaniu różnymi rodzajami odpadów oddzielnie
- Ograniczone możliwości uzyskania dochodów z recyklingu
- Większy ślad węglowy
- Drogie przewozy kontenerów
- Ścisłe zasady dotyczące zarządzania odpadami
Korzyści
- Oszczędność cennego czasu
- Zmniejsza częstotliwość odbiorów odpadów
- Wydajne gospodarowanie odpadami
- Niezawodne i zrównoważone rozwiązanie w ramach recyklingu
- Generowanie dochodów z materiałów nadających się do recyklingu
- Optymalizacja wykorzystania dostępnej przestrzeni
- Większa czystość w miejscu pracy
Zalecany sprzęt
Zapoznaj się z naszą ofertą belownic pionowych i poziomych, a także pras mobilnych i stacjonarnych.
Belownice pionowe
Belownice poziome
Kompaktory samodzielne, stacjonarne i mobilne
Usługi
BRA-IN
Usługa
Wynajem, leasing lub zakup
Poznaj typowe rodzaje odpadów w sektorze publicznym
Odkryj świat zarządzania odpadami w celu wdrożenia praktyk zrównoważonego rozwoju.
Znajdź konkretny rodzaj własnych odpadów i zapoznaj się z wyselekcjonowaną ofertą naszych maszyn zaprojektowanych z myślą o optymalnej wydajności i ekologicznych rozwiązaniach.
Nie widzisz odpadów konkretnego typu, jakimi zajmuje się Twoja firma? Tutaj zobaczysz je wszystkie.
Papier i karton
Miękkie i twarde odpady z tworzyw sztucznych
EPS i pianka
Analiza odpadów w sektorze publicznym
Szkoły i uniwersytety, jako część sektora publicznego, mają do czynienia z szeroką gamą odpadów ze względu na różnorodne działania, które mają miejsce na ich terenie.
Typowymi rodzajami odpadów w takich placówkach są m.in.:
- Odpady papierowe: Używane zeszyty, podręczniki, arkusze egzaminacyjne, materiały informacyjne, ulotki i dokumenty administracyjne.
- Odpady opakowaniowe: Pochodzą z dostaw przyborów szkolnych, żywności do stołówek, a także sprzęt dla różnych działów placówki.
- Odpady żywnościowe: Pochodzą ze stołówek, jadalni i imprez na terenie kampusu. Są to m.in. niezjedzone resztki jedzenia i resztki powstałe podczas przygotowywania potraw.
- Odpady elektroniczne (e-odpady): Stare komputery, drukarki, sprzęt laboratoryjny i inne przestarzałe lub zepsute urządzenia elektroniczne, które wymagają specjalnej utylizacji.
- Odpady laboratoryjne: Substancje chemiczne, materiały biologiczne, szkło i inne przedmioty z laboratoriów naukowych i edukacyjnych.
- Odpady plastikowe: Plastik jednorazowego użytku pochodzący z opakowań, butelek i worków, a także przedmiotów takich jak segregatory i teczki.
- Tekstylia: Zniszczone mundurki, zgubione i znalezione przedmioty, po które nikt się nie zgłosił oraz stary sprzęt sportowy.
- Meble i wyposażenie: Biurka, ławki, krzesła i inne meble, które nie są już potrzebne z powodu zużycia lub modernizacji placówki.
- Odpady budowlane i remontowe: Odpady takie jak gruz pochodzące z nowych projektów budowlanych, przebudowy lub rozbiórki na terenie kampusu.
- Odpady niebezpieczne: Odpady powstałe na skutek czynności konserwacyjnych, takie jak środki czyszczące, baterie i żarówki, które wymagają specjalnej utylizacji.
- Odpady zielone: Liście, gałęzie i odpady powstałe podczas pielęgnacji terenów placówki.
Instytucje edukacyjne zazwyczaj koncentrują się na ograniczaniu ilości odpadów w formie programów recyklingu, kampanii edukacyjnych promujących zrównoważony rozwój wśród uczniów lub studentów i pracowników oraz prac na rzecz zmiany przeznaczenia i recyklingu elektroniki oraz mebli.
Wiele z nich uczestniczy również w inicjatywach związanych z kompostowaniem w celu zarządzania odpadami organicznymi i wdraża „zieloną” politykę zakupową, aby od samego początku zminimalizować wytwarzanie odpadów.