Restauracje - Casual Dining - Hilton Hotel
Więcej miejsca na luksus
Ekskluzywny hotel Hilton Arc de Triomphe w Paryżu za pomocą jednej inwestycji obniżył koszty utylizacji odpadów o 80%. Wystarczyło zakupić belownicę do odpadów, która zwróciła się w niecałe trzy miesiące.
Więcej miejsca na luksus
Czerwone dywany, złocone klamki i portierzy. Tak wygląda codzienne życie w luksusowym hotelu. Mniej luksusowe są tony śmieci, które trzeba zutylizować co tydzień. Belownica oszczędza czas, pieniądze i ogranicza emisję dwutlenku węgla związaną z utylizacją odpadów.
Z 20 do 4 kontenerów na odpady
Przed zainstalowaniem belownicy hotel codziennie przekazywał do utylizacji dwadzieścia kontenerów odpadów. Sytuacja zmieniła się wiosną 2007 r. za sprawą francuskiego dystrybutora produktów Bramidan, firmy Axiome, która zainstalowała belownicę X25 w piwnicy hotelu. Od tamtej pory dzienna produkcja odpadów spadła do zaledwie czterech kontenerów. Rezygnacja z wynajmowania kontenerów i zmniejszenie liczby odbiorów odpadów przyniosło hotelowi duże oszczędności. Nowy system utylizacji odpadów jest również przyjazny środowisku.
„Dzięki belownicy zaczęliśmy sortować poszczególne rodzaje odpadów. W ten sposób na niektórych odpadach, które mogą trafić do recyklingu, nawet zarabiamy. W ten sposób jednocześnie dbamy o środowisko i oszczędzamy”, wyjaśnia George, kierownik hotelu.
Znacznie łatwiejsza praca
W hotelu pełno jest zajętych pracowników - zapewnianie gościom luksusu wymaga ciężkiej pracy za kulisami. Dla personelu hotelowego nowy system utylizacji odpadów oznacza znacznie łatwiejszą pracę. Dwadzieścia kontenerów zajmowało dużo miejsca, a do tego restrykcyjne regulacje dotyczące utylizacji odpadów z hotelu:
„Kontenery można było wystawić na chodnik tylko o 5 rano, kiedy większości personelu nie było w pracy! Hotel znajduje się w bardzo turystycznej dzielnicy i wiele osób spaceruje tamtędy przez całą noc. Lokalne władze kazały nam wystawiać kontenery tuż przed przyjazdem firmy odbierającej. W przeciwnym razie hotel zapłaciłby grzywnę”.
Po ograniczeniu ilości odpadów z dwudziestu kontenerów do czterech, władze złagodziły swoje podejście, ponieważ odpady z hotelu nie blokują już całego chodnika.
„Teraz możemy wystawiać kontenery o 2 w nocy, kiedy personel wciąż jest w hotelu. To bardzo pomaga”, podsumowuje George.
Dzięki belownicy zaczęliśmy sortować poszczególne rodzaje odpadów.
— George, Kierownik, Hotel Hilton, Paryż
Jeśli masz pytania skontaktuj się z nami
phone 12 680 88 80
email bramidan@bramidan.pl
Szukasz skutecznych rozwiązań w zakresie gospodarki odpadami?
Zobacz naszą ofertę
Wypełnij formularz, a my skontaktujemy się z Tobą.