Program whistleblower zaprojektowany w celu zapewnienia przejrzystości
Wierzymy w przejrzystość i odpowiedzialność we wszystkim, co robimy — każdy ma swobodę wyrażania opinii, jeśli jest świadkiem jakichkolwiek nieprawidłowości lub działań niezgodnych z prawem popełnionych przez naszych pracowników.
Chociaż zachęcamy osoby do zgłaszania incydentów swojemu bezpośredniemu przełożonemu, nie zawsze jest to najskuteczniejsze podejście i może skutkować utratą zgłoszeń. Dlatego stworzyliśmy system whistleblower umożliwiający anonimowe zgłaszanie.
Nasz system whistleblower jest zarządzany przez WhistleSystem, aby zapewnić całkowicie anonimowy i bezpieczny proces zgłaszania. Pracownicy i interesariusze mogą korzystać z tego systemu, aby zgłaszać poważne uchybienia lub naruszenia prawa związane z Bramidan.
Zgłoszenia mogą być składane przez interesariuszy wewnętrznych i zewnętrznych, którzy mają dostęp do systemu i dowiedzą się o potencjalnym naruszeniu.
Nasza usługa whistleblowing
Nasza usługa whistleblowing umożliwia zgłaszanie poważnych zagrożeń lub nieprawidłowości, które mają wpływ na osoby, naszą organizację, społeczeństwo lub środowisko. Zgłoszenia mogą obejmować przestępstwa, nieprawidłowości lub naruszenia przepisów unijnych lub krajowych w kontekście pracy. Dowody nie są wymagane, ale wszystkie zgłoszenia muszą być składane w dobrej wierze.
Korzystamy z systemu WhistleSystem i wyznaczyliśmy Zefyr Portfolio Management P/S na administratora systemu whistleblowing. Zefyr to firma inwestycyjna, która koncentruje się na tworzeniu długoterminowej wartości i wspieraniu wzrostu firm, kładąc nacisk na profesjonalizm, ciągłość i zaufanie.
Wszystkie zgłoszenia są obsługiwane przez administratora, a żaden z pracowników ani liderów w Bramidan nie ma dostępu do zgłoszonych danych.
Dla lepszego miejsca pracy i społeczeństwa
Nasza usługa whistleblowing zapewnia anonimowość dzięki bezpiecznym, zaszyfrowanym i chronionym hasłem kanałom komunikacji. Zachęcamy do otwartej komunikacji i korzystania z tego systemu do zgłaszania wszelkich obaw lub incydentów bez obawy przed odwetem.
Whistleblowerzy nie będą karani za przekazanie informacji, a zgłoszenie nie wpłynie negatywnie na ich karierę ani życie osobiste. Program whistleblower Bramidan promuje przejrzystość i bezpieczeństwo dla pracowników oraz innych interesariuszy.
Wszystkie zgłoszenia są traktowane poufnie.
Jak są obsługiwane zgłoszenia
Wszystkie zgłoszenia są obsługiwane przez Zefyr Portfolio Management P/S, a żaden z pracowników Bramidan nie ma dostępu do zgłoszonych danych.
Proces po przesłaniu zgłoszenia jest następujący:
- Administrator programu informuje sygnalistę o otrzymaniu zgłoszenia w ciągu 7 dni.
- Administrator ocenia, kategoryzuje zgłoszenie i przeprowadza wstępne dochodzenie. Dalsze informacje lub dokumentacja mogą zostać poproszone od sygnalisty za pośrednictwem anonimowego dialogu w systemie.
- Zgłoszenie jest rozpatrywane zgodnie z jego charakterem. Na początku przeprowadzany jest wewnętrzny przegląd. Poważne sprawy lub sprawy wymagające dalszych działań są przekazywane policji.
- Sygnalista jest informowany o podjętych działaniach w ciągu 3 miesięcy od otrzymania zgłoszenia. W przypadku trwających spraw przekazywane są regularne aktualizacje.
- Dane osobowe zawarte w zgłoszeniu są przetwarzane zgodnie z polityką prywatności Bramidan, aby zapewnić zgodność z przepisami o ochronie danych osobowych.
- Po uznaniu zgłoszenia za nieistotne, zostaje ono usunięte z systemu.
Zgłaszanie do WhistleSystem
Aby zgłosić sprawę, należy zalogować się i użyć następujących danych:
- Logowanie: Bramidan
- Hasło: U19bVF5tz
Następnie wypełnij formularz, podając niezbędne informacje, i prześlij zgłoszenie.
Po przesłaniu zgłoszenia wyświetli się unikalny identyfikator zgłoszenia. Ten identyfikator należy bezpiecznie przechowywać, a także warto zrobić jego zdjęcie.
Identyfikator pozwala na ponowne zalogowanie się i otwarcie zgłoszenia, co umożliwi rozpoczęcie anonimowego dialogu w przypadku dodatkowych pytań od administratora systemu.
Zalecamy regularne logowanie się po przesłaniu zgłoszenia, aby odpowiedzieć na ewentualne dalsze pytania.